Alle informatie voor een vlotte opstart
Helena is een gratis digitaal gezondheidsplatform voor patiënten. Na het publiceren van de elektronische voorschriften door de voorschrijver op dit platform,reserveer je als patiënt in één klik deze voorgeschreven artikelen (maar ook OTC, cosmetica,…) bij je apotheek. Van zodra de bestelling kan afgehaald worden, krijgt je patiënt een melding en een e-mail. Hij vindt er ook zijn farmaceutisch medicatieschema* en aankoophistoriek* terug
* Je apotheek deelt deze gegevens via het abonnement Helena Pro
Ontdek alle voordelen voor jouw patiënten op de pagina Helena voor patiënten.
Interessante webinars om (opnieuw) te bekijken
Via het beveilgd Helena-platform communiceer je makkelijk en snel met jouw patiënten. Zo verlies je geen kostbare tijd. Bovendien 100% privacy proof!
Je patiënt reserveert zijn artikel of voorschrift bij jouw apotheek. Van zodra jij aangeeft dat alle artikelen beschikbaar zijn, ontvangt hij een bericht en e-mail*. Zo vermijd je dat je patiënt zich meermaals moet verplaatsen. Met het abonnement Helena Pro deel je ook het farmaceutisch medicatieschema en de aankoophistoriek met je patiënten
* via Helena Pro gaat dit automatisch
Alle reservaties ontvang je in je Postvak. Hier beheer je de status van je ontvangen reservaties. Via Helena Pro importeer je de reservaties rechtstreeks in aflevering en wordt de patiënt automatisch op de hoogte gebracht als de reservatie klaar is.
Minder telefoons en afzonderlijke mails. Je patiënt reserveert via Helena en volgt de status van zijn reservatie hier op.
Helena Pro is een uitbreiding op de gratis Helena connectie met CareConnect Pharmacist.
Dankzij Helena Pro breid je jouw digitale dienstverlening verder uit. Zo deel je voortaan ook de aankoophistoriek en het lokale medicatieschema op een beveiligde en efficiënte manier met je patiënten.
Helena Pro optimaliseert ook jouw workflow voor de reservaties! Je importeert namelijk de reservaties van voorschriften rechtstreeks in de aflevering en in functie van de apotheekvoorraad wordt de statusupdates automatisch aangepast. Zo weet je patiënt direct wanneer zijn reservatie kan opgehaald worden.
Interessante webinar om (opnieuw) te bekijken
Vul je profiel in: Meer uitleg vind je in deze handleiding
Corilus biedt je een gratis* startpakket aan ter ondersteuning van de promotie naar je patiënten toe. Bestel hier je gratis startpakket!
*1 gratis startpakket per apotheek
Maak jezelf vertrouwd met de functionaliteiten van Helena en activeer je eigen Helena-account via Itsme of eID.
Promoot je online dienstverlening bij je patiënten. Het digitaal promo pakket bevat heel wat tekst-, beeld- en videomateriaal
Voor de promotie naar jouw patiënten toe bieden we volgende zaken aan:
Je patiënt activeert in de eerste plaats zijn Helena account. Zelf via zijn/haar eID of itsme ofwel via de huisarts met een activatiecode
Je patiënt connecteert zich met jouw apotheek via een unieke QR-code in de apotheek of door de gewenste apotheek op te zoeken in Helena.
Lees meer: Hoe kan ik mijn apotheek connecteren in Helena?
De QR-code kan je zelf kopiëren of downloaden vanuit je Profiel (naar handleiding)
Je patiënt kan op 2 manieren artikelen reserveren in jouw apotheek via Helena
Lees meer: Hoe kan ik een voorschrift of medicatie reserveren bij mijn apotheek?
Lees meer over Hoe de status van een reservatie opvolgen in Helena
In CareConnect Pharmacist beheer je de status van de reservaties in je Postvak. Bij elke wijziging ontvangt de patiënt een notificatie en/of een e-mail. Lees hier hoe je dit doet.
Via Helena Pro gebeuren de statuswijzigingen automatisch in functie van de beschikbare voorraad.
Het farmaceutisch medicatieschema van je apotheek is beschikbaar voor je patiënten. Daarnaast heeft je patiënt een compleet overzicht van alle artikelen (vrij of voorschriftplichtig) die het laatste jaar zijn aangekocht.
* Je apotheek deelt deze gegevens via het abonnement Helena Pro
In deze handleiding beschrijven we hoe je :
Interessante webinars om (opnieuw) te bekijken
Verwijs de patiënt naar de veelgestelde vragen op de website info.helena.care onder de knop ‘Support’ rechts bovenaan. Via ‘Contacteer ons’ kan de patiënt een vraag verzenden naar de Helena servicedesk of via de chatfunctie rechtstreeks zijn vraag stellen.
Hij kan ook telefonisch contact opnemen met de Helena helpdesk voor patiënten op het nummer 090 456 788
Neem ook zelf zeker een kijkje bij de veelgestelde vragen.
Met een vraag over het Profiel, het Postvak of het verwerken van de reservaties in aflevering kan je terecht bij onze helpdesk (via ticket of telefonisch).
Copyright © 2024. Corilus